onsdag 2 september 2009

Veckans skivrecensioner



Mest hyllade skivsläppet denna vecka är förstås Fibes, Oh Fibes!
"1987", med gästspel av bland andra Kim Wilde, får betyget 4 i både DN, Expressen och Aftonbladet. SvD ropar hurra! och säger att plattan är en femma medan Metro och GP är aningen mer skeptiska.
---
Även min personliga favorit Theodor Jensen får en del beröm för solodebuten "Tough Love". 4 i både DN och SvD. En mer sansad trea i Expressen, Aftonbladet och GP.
---
Själv skriver jag om Takidas postgrunge i Metro. Detta så stenhårt sågade Ångeband. Älskat av publiken, föraktat av kritikerna. Min tvåa på "The darker instinct" är det högsta betyget jag sett på plattan som får en etta i både SvD, DN och Expressen.
---
Jag tycker också till om Juliette Lewis, som jag ger en trea, och The Used som får nöja sig med en tvåa. Expressen håller med mig vad gäller The Used, men tycker inte Juliette Lewis förtjänar mer än en tvåa.
---
Annat det skrivs om: John Fogerty (4 i Expressen och SvD), Magnus Carlson & The Moon Ray Quintet (2 i DN och GP) och hajpade Little Dragon (4 i DN).

Inga kommentarer: