onsdag 12 maj 2010

Liket lever


National "High violet"

Nu var det sådär länge sedan jag bloggade igen.
Jag skulle kunna säga att jag varit så vansinnigt upptagen med annat, men det vore (i stort) en lögn. Jag har helt enkelt inte haft någon lust. Allt har redan sagts och det känns som om vi drunknar i åsikter om allt och ingenting. Jag ville helt enkelt inte bidra ytterligare till att luften känns tung att andas.

Inte ens Pascals helt ljuvliga spelning på Riche förra veckan fick mig att göra ett nytt inlägg. Alla vet redan att jag älskar Pascal, så vad är poängen tänkte jag och lät bloggen vila.

Tills nu.

I veckan släpps nämligen The Nationals briljanta "High violet" och nu kan jag inte vara tyst längre. Jag måste få skrika ut att den här MÅSTE ni lyssna på. "New York-gruppen har fortfarande en unik förmåga att ingjuta hoppfull gospel i en lika becksvart som bedårande melankoli", som jag så insiktsfullt skrev i Metro i dag. Jag hittar ingen länk, men här är några andra som gillar The National (som kommer till Way Out West i sommar):


Lyssna på låten "Bloodbuzz Ohio" på bandets MySpace-sida.
En låt att dö för.
---
Pretty Whores har lagt upp ny fin punkrock på MySpace som släpps på ep i sommar.
---
Jag har skrivit en krönika. Nu igen.

Inga kommentarer: