söndag 26 juli 2009

Länge sen sist


Huset i proveeeeence

Efter ett par magiska veckor med vänner i ett stort hus i Provence och nästan lika lång tid i den betydligt mer anspråkslösa stugan i Värmland är vi hemma igen. Det har inte blivit så mycket bloggande på sistone. Datorer funkar så dåligt när man ligger i poolen och min mobil är alldeles för dåligt uppdaterad.

Veckan vi mellanlandade på Fiskarhöjden fylldes med alla de där sakerna som man ville hinna med innan det var dags att packa resväskan igen. Folk kom från Uppsala och Värmland för att sova i huset, två dagar tillbringades på Skansen, en kväll på coolaste båten på Söder Mälarstrand. Ett gäng drinks på Morfar Ginko hann vi med också. Anna tog en vända till Västkusten för att plåta Theodor Jensen (jävlar vad bra den singeln är!) för kommande soloplattan, jag gjorde ett rejält gäng intervjuer om straight edge, Refused och Umeå hardcore. Sedan var veckan slut och det var dags att dra igen.

Men nu stannar vi hemma ett tag.

Själv håller jag så smått på att återhämta mig från svårartad ryggskott. Har tillbringat två dygn på soffan. Helt värdelöst. Första kvällen knaprade jag den intelligenta värktabletten och drack Pastis tills hjärnan blev mosig och smärtan uthärdlig. Sedan var det dags för läkarbesök för bättre värktabletter. I morgon hoppas jag på tid hos kiropraktor. Sedan ska nog det här ordna sig också. Nu har vi dessutom Karlstads bästa servitris i huset ett par dagar. Lidandet minskade märkvärt när hon började servera grillad bläckfisk och kall folköl.

Jag får i alla fall tillfälle att läsa (för tillfället pendlar jag mellan Krishnaboken ”En mästares ledning” och Linda Skugges ”Blogg 2005-2007”).
Och lyssna på Spinnerette.
”David Snusgrop” och ”Senap” har rätt. Det är en bra platta hon har fått till, Brody. Säkert med en del hjälp från Josh Homme. För visst låter det en hel del QOTSA och Eagles of Death Metal om skivan? Jag har fortfarande problem med refrängen till singelspåret ”Baptized By Fire” men annars är plattan finfint sällskap här i soffan.

Hör smakprov här

1 kommentar:

Unknown sa...

Trevligt att du diggar Spinnerette-plattan.

Själv har jag inget emot Baptized By Fire och tycker snarare att Distorting A Code är skivans svaga länk. Resten är dock klockrent.