onsdag 30 september 2009

Intressen: värdepappersaffärer


Shrinebuilder

Ett hus på vår gata ska säljas och självklart kollar jag in annonsen på Hemnet. Där kan man också få reda på "utmärkande livsstil i detta område". Direkt slås jag av hur det är på pricken min livsstil som beskrivs... Inte.

Intressen:
Utforsåkning; Spara i aktiefonder; Värdepapper och värdepappersaffärer
Läsvanor:
Morgontidningar; Ekonomi, affärer och aktier; Heminredning hus och trädgård

Vad har jag för grannar egentligen?

Dessutom står det ju ingenting om vad vi lyssnar på i området. I vårt hus hörs för närvarande Shrinebuilder, "superbandet" med folk från Neurosis, Saint Vitus, Melvins och Sleep. Det självbetitlade albumet släpps nästa vecka om jag minns rätt.

Hör låten "Pyramid of the moon" här

6 kommentarer:

Jesper sa...

Åh fy fan så vidrigt. Jag hörde att de i sista stund strök meningen: "I området hatar vi också bögar, kvinnor och folk med utländsk härkomst."

Det ni lyssnar på i området är för övrigt The Real Group, Benny Anderssons Orkester samt musikaler. Så du är helt fel ute.

Shrinebuilder verkar grymt lovande! Har annars på sistone lyssnat en hel del på en annan skivsläppande supergrupp i samma musikaliska skola, A Storm of Light http://www.myspace.com/astormoflight

Patrik Wirén sa...

Men Jesper hur fördomsfull är du egentligen? Menar du att folk som är intresserade av ekonomi per automatik är blonda, blåögda rasister, homofober och sexister..?

Sen undrar jag lite hur mna får fram såna där fakta. Måste kolla upp vid tillfälle.

Jesper sa...

Kombinerat med utförsåkning, ja. :)

Ja, hela åsiktsregistreringsaspekten i det hela är mycket intressant, ser fram emot en uppföljning!

Hjalle sa...

Jesper har rätt. A Storm Of Light är ljuvliga. Såg dem live på Roadburn-festivalen i våras. Josh Graham, som är visuell chef i Neurosis och före detta medlem i Red Sparowes, är mannen bakom bandet. Och visst hör man släktskap med nämnda band.

Patrik Wirén sa...

A Storm of light måste kollas upp med andra ord.

Anonym sa...

nya a storm of light är bättre än shrinebuilder http://lucidmedia.blogspot.com/2009/09/blog-post_24.html