onsdag 23 september 2009

Veckans skivrecensioner



I dag ger jag en fyra i Metro till Skriets debutalbum. Skriet är, som ni säkert redan vet, en duo där Isak från Pascal ingår. Och det är inte bara jag som gillar skivan som får en fyra även i DN, Arbetarbladet och Kristianstadsbladet. Jag såg ingen recension av skivan i Svenskan i morse, märkligt nog.
---
Jag skriver också om Pearl Jams "Backspacer" som får en trea i Metro. Jag och Linnéa på SvD tycker ungefär likadant (hittar ingen länk tyvärr). Andra som recenserar skivan: Aftonbladet (3) och Expressen (4).
---
Störst uppmärksamhet i veckan får Mika (2 i Metro, 3 i DN, SvD och Expressen) och (förstås) Lars Winnerbäck som tydligen låter som Kent numera. Skivan är en solklar trea om man ska tro DN, SvD, Aftonbladet och Expressen.
---
Annat det skrivs om: "Superbandet" Monsters Of Folk (Stor recension i DN), Pernilla Andersson (Expressen), Taxi Taxi! (Hajpen har lagt sig. Trea i DN), Eva Eastwood, Raekwon och Richard Hawley.

Inga kommentarer: