fredag 12 juni 2009

Silver, guld och misär

Gästartisterna dök aldrig upp när Imperietboxen "Silver, guld och misär" firades på Strand i går. Istället fick Florence Valentin på egen hand köra valda delar av Imperiets låtskatt. Säkert en rätt märklig situation för bandet med tanke på att Thåström, Gurra, Christian Falk, Fred Asp och Per Hägglund fanns i publiken. Men bandet klarade uppgiften helt okej, även om det var aningen välkammade popversioner av Imperiets låtar som serverades. Men Florence Valentins "Rasera" var briljant. Den vill jag höra igen.

Andra som syntes i publikhavet: Lars Winnerbäck, Bruno K Öijer och Marcus Birro, som skrivit boken som medföljer boxen.

Själv inledde jag kvällen med att spöa mitt sällskap Jukka (Silverbullit) i pingis. Jag hoppas på en returmatch inom kort och - framför allt - att Silverbullit tar sitt förnuft till fånga och styr upp en ny platta. Det börjar bli dags nu. Vi är många som vill höra nytt med ett av Sveriges bästa band.

Ett annat sv landets bästa band, Pascal, har redan spelat in nytt men släpper uppföljaren till "Galgberget" först om ett år, berättar bandets supercoola trummis Mimmi. I väntan på nya låtarna lyssnar vi på sångaren Isaks nya konstellation S K R I E T. Album i höst, singeln "Fåglarna" redan nu. Se tidigare inlägg för länkar.

Nån som såg Pixies gig på Klubben i går?
Var det bra?

1 kommentar:

Peder sa...

Pixies igår var helt jävla MAGISKA. Jag gick in med noll förväntan, och kom ut som en omfrälst barnunge. Frank sjöng halsen av sig, Tant Deals bas var överallt och det var HÖGT.