onsdag 3 juni 2009

Theodor, Chickenfoot och Hardcore Superstar



Dagens låt: "Songbird" från Theodor Jensens kommande solosläpp.
Låten finns på cd:n som medföljer nya numret av Sonic, som ska nå oss prenumeranter på fredag om jag minns rätt. Theodor sjöng låten då han gästade Augustifamiljen under deras första spelning för året på Taubescenen på Liseberg 30 maj.
Se här
---
I dagens Metro ger jag rätt ointressanta supergruppen Chickenfoot (med medlemmar från Van Halen och Red Hot Chili Peppers + gitarrvirtuosen joe Satriani) en tvåa och Hardcore Superstar en trea.
Läs recensionerna här

4 kommentarer:

Unknown sa...

Chickenfoot och senaste Manson-plattan håller alltså samma kvalitet av betyget att dömma?

Patrik Wirén sa...

Precis.

Unknown sa...

Jösses. Manson får verkligen fotsulorna flådda av dig. Hur definieras betyget två av Metro? I Expressen och Aftonbladet är väl en tvåa "godkänd" och en trea "bra"? Har inget intresse av att såga din betygsättning eller musiksmak. Bara lite nyfiken var ribban ligger. Lyssnade på några Chickenfoot-låtar nyss. De får åtta avskurna pungkulor i betyg av mig. Jag förväntade mig att det skulle vara helt värdelöst. Det var mycket värre än så.

Patrik Wirén sa...

En tvåa betyder godkänd och en trea betyder bra. Helt korrekt. Manson kan bättre än han visar på nya plattan.