torsdag 4 juni 2009

Torsdag 4 juni

I går kväll: goda drinkar på en balkong i Fisksätra. Bartendern serverar Bacardi Razz + Sprite + lime och mycket is. Och cheez doodles.
I morse: Vaknar med ett ryck en timme senare än planerat. Trots det en riktigt bra morgon (tack vare fantastisk sambo, som helllre kallar sig fästmö + lika fantastisk dotter. Och möjligtvis även resorb.)

Nyss: Intervju med Jonas Almqvist från The Leather Nun. När jag ringer sitter han med en kopp kaffe i handen. Det är först då jag inser att jag inte hunnit med dagens första kopp. "Gör i ordning en kopp kaffe du och ring mig sen istället. Jag har tid", säger Jonas. Så jag ordnar en kopp kaffe. Sedan ringer jag upp igen och vi pratar en timme om nya sättningen, spelningen på Peace & Love 27 juni och en massa annat.

Om alla jag intervjuade var som Jonas Almqvist skulle mitt jobb vara så mycket enklare.

Snart: Lunch med 138.

Inga kommentarer: