fredag 18 juli 2008

Beck

I kväll insåg jag det igen. Becks "Sea change" från 2002 är verkligen så jävla bra. Vi hade besök från staden. Det grillades färsk lax inhandlad från laxbåten i Saltsjöbaden, dansades till Hercules & Love Affairs "Blind" (årets låt) och Vega var helt fantastisk hela kvällen - skrattade, dansade, lärde sig säga "rock'n'roll" och kände fascinerat på snygga tatueringar.

Vid något tillfälle nämndes "Sea change" och lagom till middagen spelade jag hela skivan. Det är sex år sedan jag hörde den första gången och fortfarande lyssnar jag på den rätt ofta. Det verkar andra göra också, eftersom den där titeln dyker upp ibland. Från oväntat håll får man höra att "jag har mest lyssnat på en Beckplatta på sistone. Sea change, har du hört den?".

Becks nya album har jag inte lyssnat på än, när den släpptes var jag på intensivkurs i Sunne och hallå, hur kan ni slarva bort plattan genom att släppa den i juli? Mr skivbolagsboss?

Nedan - videon till "Lost cause" från "Sea change".

Inga kommentarer: