torsdag 31 juli 2008

Midas Touch - Thrash aus Schweden


Midas Touch 1988

Jag fick ett meddelande på MySpace från en snubbe som undrade om jag kunde svara på några frågor om Midas Touch, thrashbandet jag sjöng i som tonåring för 20 år sen. Innan jag bildade Misery Loves Co med Örjan Örnkloo. Vi släppte en platta 1989 och tydligen finns det några därute som kommer ihåg hur det lät.

I alla fall så svarade jag att "jomenvisst, klart jag kan svara på några frågor".
Dagen därpå fick jag ett låååångt mejl med många frågetecken.
Nu finns intervjun på Metal-Rules.
Läs den här

3 kommentarer:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Ett fanzine?
Jag trodde knappt att det fanns såna långre. ;-)

Anonym sa...

Bisarrt kul. Fatta vilken nörd karln måste vara som orkar engagera sig så hårt i ett gammalt svenskt trashband som la ner för 20 år sedan. Man blir onekligen nyfiken på att veta vem det är. Gud så söta ni var på bilden. Så fruktansvärt hårda!

PS. Du glömde nämna att Bosse lirade med High Tech också. Mejla över en komplettering! Hihihi

Andréas sa...

Seriös intervju! Fan jag hade helt glömt bort Midas Touch, men ni var fan bra.