onsdag 22 oktober 2008

Veckans skivrecensioner



Mest uppmärksamhet den här veckan får givetvis Ac/Dc. Och alla recensenter säger samma sak: "det låter som vanligt". När det gäller Ac/Dc är det någonting positivt. Skivan får 3/5 överallt utom i SvD, UNT och DN som delar ut varsin 4:a och i Corren som nöjer sig med en 2:a. Lite fascinerande är det ju att bandet fortfarande lyckas komma på nya låtar i sin extremt begränsade värld. Det är en bedrift.
Jag ansluter mig den stora massan och sätter 3/5 i Metro.
----
Min personliga favoritplatta den här veckan är David Sandström Overdrives "Pigs lose". Både SvD och DN hyllar den forne Refused-medlemmen. Aftonbladet och City delar ut en trea.
---
Annat det skrivs om i dag: Kaiser Chiefs (2 överallt utom i Aftonbladet som ger 3), Anna Maria Espinosa (Allt från 2 i Metro till 4 i DN och Dalarnas Tidningar), Tiger Lou (3 i DN, Metro, Sydsvenskan men bara 2 i Expressen och Corren), Sugababes (bara Kristianstadsbladet gillar skivan) och Jill Johnson.

2 kommentarer:

Magnus Tannergren sa...

JAg tyckte DN var rätt ute idag. Det låter lite piggare än väntat och ibland så faller de lite utanför det vanliga taktfasta gunget. Men samtidigt låter det så fantastiskt mycket AC/DC.

Patrik Wirén sa...

Håller med om att det är en rätt pigg platta. Men den håller inte riktigt hela vägen. Jag tycker nog snarare att Metro var rätt ute...