onsdag 6 maj 2009

Peaches och Conor



Två artister jag vanligtvis tycker om släpper nytt i veckan. Dessvärre infriar varken Conor Oberst eller Peaches mina förväntningar. Båda skivorna får en tvåa av mig i Metro i dag.

Problemet med Conor Oberst And The Mystic Valley Bands ”Outer South” är framför allt att Conor Oberst överlämnat en stor del av utrymmet både vid mikrofonen och i låtskrivandet åt övriga medlemmar. Tyvärr blir det snart uppenbart att det här gänget bara har en låtskrivare och sångare av rang, som jag skriver i recensionen.

Kristianstadsbladet (4)

Smålandsposten (3)
Sydsvenskan (3)
DN (3)
Sonic (4/10)
---
Peaches har länge varit betydligt mer underhållande live än på skiva, även om jag tycker "Impeach my bush" är en aning underskattad. Hade ändå hoppats på "I feel cream" efter att singelspåret "Talk to me" dök upp för några veckor sedan. Dessvärre är det den överlägset bästa låten på skivan.

Sydsvenskan sätter samma låga betyg, trots att man tycker att skivan är ett steg i rätt riktning. DN, SvD och GP ger skivan en trea.
----
Annat som recenseras: Andreas Tilliander, Isis (2 i SvD), New York Dolls, Ciara, The Legends, Träd Gräs och Stenar, The Horrors, Yusuf, The Amazing, Christopher Sander.
---
För fler recensioner - kolla in kritiker.se

Inga kommentarer: