fredag 13 juni 2008

Det levereras artiklar på löpande band under de här dagarna. Dagens festivaltidning kan du ladda ner här. Är du intresserad av Pete Doherty bör du absolut göra det. Dessutom kan du läsa min recension av Serj Tankian (betyg:2) och en sammanfattning av de bästa konserterna i Hultsfreds historia. En av mina favoriter hamnade i topp - Nine Inch Nails 2005. Markus Larsson (Aftonbladet) avfärdar giget med orden "gnissel och ångest". Men det är givetvis två av grundpelarna inom all bra rockmusik. Det vet han också.
---
Jag recenserade Rage Against The Machines fenomenala uppvisning på Hawaii också. Den konserten är det många som kommer minnas länge.

Så ladda ner den där tidningen nu!

5 kommentarer:

Daniel Josefsson sa...

Grymt med rapporter, men du blandar ihop årtalen i RATM-reccen. Jordskalvet uppstod 1998, medan spelningen år 2000 var ganska lam.

Vilka låtar spelade dom igår?

Patrik Wirén sa...

Du har säkert rätt. Jag blev förd bakom ljuset av Rockparty som påstod att det var 2000.
Hade 20 minuter att skriva recensionen. Jag får nog skylla på det.

Bombtrack, Bulls On Parade, Bullet in the head... Alla favoriter. Tjoho!

Patrik Wirén sa...

För övrigt var det 1997 skalven uppstod. Du hade också fel! Ha!

Daniel Josefsson sa...

Fan, jag tänkte precis gå in här och rätta mig själv, men du hann före, hehe. 1997 är helt korrekt.

Patrik Wirén sa...

You bet your sweet little ass att jag har rätt.