torsdag 5 juni 2008

Stockholm hellhole (Och Sweden Rock)

Sweden Rock har dragit igång. Om nu nån missat det. För den som vill hålla sig uppdaterad om vad som sker där borta i Sölvesborg finns det flera fina bloggar att hålla koll på: Martin Carlsson rapporterar för Expressen , Linnéa Olsson skriver för Svenskan och Daniel Josefsson fyllebloggar för Aftonbladet.

Om man vill få en lägesrapport från Stockholms innerstad kommer den här. Det är ett helvete. Sommaren är nästan alltid helt värdelös innanför tullarna och i dag är den extra dålig. Det är som att befinna sig i en illaluktande bastu. Ingen luft. Dessutom är det studentflak precis överallt. ”Ramlar”, ”Sommartider” och öl och tjoho och ”Vi har tagit studenten” och allmänt helt galet.

Själv har jag en del jobb på Grand Hotel i dag och i morgon. Fint värre. Pendlar mellan att träffa amerikanska tv-kändisar och lyssna på läkarkonferens. Har just lyssnat på en engelsk plastikkirurg som pratade om bröstimplantat. Han berättar att 90 procent av hans kunder inleder med att säga att de INTE vill se ut som Victoria Beckham. Övriga 10 procent VILL se ut som Beckham. Hon har blivit en referens inom plastikkirurgi. Vilken ära, huh?

Jag har för övrigt tittat en hel del på just bröst i dag. På bild alltså. ”Innan” och ”efter”. Och lite bilder från operationsbordet som jag önskar att jag inte hade sett. Jag är inte övertygad om att det där med implantat är en så jättebra idé. Det kanske inte är roten till all ondska, men ett trist symptom på att nåt är galet. Men, hey, vem är jag att döma? Det finns säkert en massa människor med historier som skulle få mig att omvärdera saken helt och hållet.

Mellan konferenserna, eller föredragen, beger jag mig ut till Kungsträdgården. Till vansinnet. Till helvetets ugnar. Huvudet bultar. Har haft feber hela veckan men alldeles för mycket att göra för att ta sovmorgon. Har fem artiklar kvar att skriva innan helgen. Plus två intervjuer. Och mer konferens. Det går ju inte. Aj, nu bultar det i huvudet igen. Hela dagen känns som en läskig scen ur ”Hanteringen av odöda”.

Ta. Mig. Hem. Till.Förorten. Nu.

Inga kommentarer: