fredag 6 juni 2008

I dag - Stockholm I morgon - Oslo

Ännu en dag på Grand Hotel. Men känslan när jag promenerade från Slussen i morse var en helt annan än den i går eftermiddag. Jag gillar stan när den är alldeles nyvaken, innan allting kommit igång på allvar. När staden så smått börjat förbereda sig på den kommande anstormningen. Det är ganska tomt på gatorna, bara några turister som flanerar längs vattnet och några få som jag, såna som jobbar även på Sveriges nationaldag.

När jag frågade min sambo (som hellre kallar sig fästmö) för ett par år sedan vilket som var hennes favoritljud svarade hon "ljuden från en storstad en tidig morgon." I dag förstår jag precis vad hon menar.

I morgon beger jag mig till heroinets huvudstad, Oslo, för att se Ministry. En intervju ska göras också. Dock inte med Al Jourgensen eftersom han är i dåligt skick och inte gör press alls sen nån månad tillbaka. Vad handlar det om? Det måste jag givetvis fråga Tommy Victor i morgon. Eller om det blir min vän 138 (även känd som Christoffer Jonsson, Close-Up) som gör intervjun. Vi får se. Men räkna med en intervju med Ministry på bloggen inom kort.

Inga kommentarer: