torsdag 12 juni 2008

(kl 14:30)
Det är nånting konstigt med den här festivalen. 22 00 besökare på plats och cirka 200 väljer att se Kathleen Edwards i Teaterladan. Trots att hon är festivalens allra första artist och inte krockar med någonting annat. Är det priset man betalar när man profilerar sig som en festival som framför allt handlar om party på campingen? Kanske.
Jag gjorde i alla fall en intervju med Kathleen i dagens Metro, Hultsfredsupplagan. Ladda ned här.
--
Vi gör alltså en specialtidning på plats, som delas ut på området. Mycket uppskattat hos en publik som har måttlig kontakt med omvärlden under festivalhelgen.
--
På backstageområdet spelar en dj Eldkvarn. ”Pojkar, pojkar, pojkar, här kommer ett hundår till…”
--
(Senare)
Det är tydligen så låg volym på Pampas att man önskar att man hade förstärkare i öronen, som Martin Carlsson på Expressen uttrycker det efter Anti-Flags gig. Det är helt värdelöst med den här icke-volymen på konserterna. Upp till kamp!
--
Smålandsrullen finns inte längre. En Hultsfredsklassiker som är saknad av många.
--
Nej, det var inte så många som hittade till VV Browns spelning på Stora Dans heller. Trots mitt tjat. Men Stefan Malmqvist (SvD) Var där. Hoppas han kan tjata på folk han också. För den här Londontjejen är en blivande stjärna. Det vågar jag nästan lova.
--
(Ännu senare)
Babyshambles då? Jodå. Sista spåret, ”Fuck forever”, var skitbra. Innan dess var det ganska ljummet.
--
Såg Serj Tankian på Hawaii för en stund sedan. Men vad jag tyckte om det får ni läsa om i morgondagens Metro.
--
Det påstås att Ken just gjorde en strålande spelning. Annars verkar jag inte ha missat nåt.
Om en stund: Rage Against The Machine. Jag är peppad.

Inga kommentarer: