tisdag 13 oktober 2009

Segertåg

Green Day har varit i Sverige och recensenterna är lyriska. SvD skriver till exempel att "Green Day är helt enkelt lysande, från början till slut." Betyg:5.

Expressens recensent är lika positiv:

"Jag har förvisso sett dem förut, men den här gången är energin rent häpnadsväckande. Green Day skapar publikkontakt av tredje graden, och de gör det innan de ens hittat överväxeln. Det smäller och det sprakar och hela Globen skakar."
Betyg: 4.


Markus Larsson på Aftonbladet imponeras av en brutalt underhållande liveshow och UNT tycker Armstrong påminner om en skruvad präst när han domderar åskådarna. Betyg: 4 i båda tidningarna.

Mattias Dahlström på DN är mer reserverad men konstaterar ändå att det är svårt att inte dras med i bandets hysteriskt snabba tempo.

Nedan ett klipp från LA 25 augusti. En ung kille i publiken imponerar som frontman för en kväll.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Var du och kikade då? Vad tyckte du?

Patrik Wirén sa...

Jag önskar att jag hade varit där. Men icke. Ingen i min omgivning är ens det minsta intresserade av Green Day och jag pallade inte att stå där ensam. Jag får se till att byta umgängeskrets tills nästa gång bandet kommer hit.