onsdag 28 oktober 2009

Veckans skivrecensioner



Wolfmothers
"Cosmic egg" är allt jag hoppades att den skulle vara. Jag ger skivan en fyra i dagens Metro.

Även Värmlands Folkblad recenserar (betyg 3).
---
Mattias Alkberg är poppis hos landets kritiker. "Nerverna" gillas av både DN, Metro, SvD och GP.
---
Annat som recenseras: Peter Jöback, Carolina Wallin Pérez (3 i Metro, Dalarnas Tidningar och Norra Västerbotten), Devendra Banhart (2 i DN 4 i SvD), Amanda Jenssen (som får mer utrymme än någon annan den här veckan), Andi Almqvist, Mpho, Piroth, Martin Stenmarck, Rod Stewart, Jill Johnson, Daniel Lemma, Hall & Oates, Jello Biafra and The Guantanamo school of medicine (4 GP) och Bröderna Lindgren.
---
Mästerliga Converge hyllas för sin "Axe to fall" av både GP och Aftonbladet.

5 kommentarer:

Gorillan sa...

Går inte att tycka illa om Alkberg... även om jag var tveksam till en början inför soloskivan :)

Patrik Wirén sa...

Det jag hört låter skitbra.

Senap sa...

Ingen som har uppmärksammat Jemina Pearls solodebut ännu? Den är ju helt fantastiskt bra.

Patrik Wirén sa...

Shit, den hade jag helt glömt bort. Är den släppt? Vilka distribuerar i Sverige?

Senap sa...

Tror inte den har någon distrubition i Sverige än? CDON har den på import (till normalpris) fast jag köpte den på CD-Wow.