måndag 28 april 2008

Entombed på Klubben



I lördags spelade Entombed i Stockholm. Jag var inte där, tyvärr. Det var trots allt inte mer än 4 månader sen jag såg bandet sist (i Uppsala) och jag överdriver inte när jag säger att jag sett gruppen typ 60 gånger. Så den här gången stod jag över. Trots att världens bästa Olle Dahlstedt (ex-Misery Loves Co) återfinns bakom trummorna.

Men det var säkert en bra kväll, precis som min vän I Förbund med Omoralen skriver:

Såg Entombed på Klubben igår. Otroligt stabilt, pålitligt och hjärtligt. Inga divalater, inga försök att spela tuffare än de är - de bara kliver ut på scenen och plöjer. Ett av landets bästa liveband, med en av våra allra mest sympatiska och naturligt respektingivande frontmän i L-G Petrov.

Nästa gång Entombed är i stan är jag där. Såklart.

Inga kommentarer: