tisdag 15 april 2008

Tonight's the night

I dag kommer Greg Dulli (ex-Afghan Whigs) och Mark Lanegan till Stockholm för ett gig på Debaser Medis. Det är heeeelt galet att jag missar den spelningen. Under namnet The Gutter Twins har de levererat en platta som lovar att det blir en riktigt bra kväll.

Kolla I förbund med omoralen för utförlig recension.

Men jag har annat för mig i kväll. Jag och 138 (Imperial Leather, Sonic Ritual) spelar plattor på Debaser Slussen. Warrior Soul står på scenen. Jag är jävligt peppad på det också. Vi turnerade ihop en gång för länge sedan, i Storbritannien. Fast vi fick väl ingen närmare kontakt precis. Tyvärr. Vi (Misery Loves Co) var tungsinta depprockare som drack vodka och satt i ett hörn. Warrior Soul gillade kokain, hade "Fucker" skrivet över ryggen och gillade rock'n'roll. Med allt vad det innebär.

Det var inte förrän efteråt, när jag kom hem och lyssnade på "Space Age Playboys", som jag insåg vad jag hade missat. Nu är jag glad att jag får en ny chans att se bandet.

Hoppas de kan leverera även 2008.

1 kommentar:

Anonym sa...

Levererade dem?