söndag 27 april 2008

Festival!



Det råder fullständig festivalyra bland mina worddokument för närvarande. Bortsett från ett par skivrecensioner och en kort intervju med regissören Tomas Alfredson, med anledning av "Låt den rätte komma in", har varenda textrad jag skrivit på sistone handlat om sommarens festivaler. Trots att almanackan påstår att det bara är april.

Och jag måste medge att jag fortfarande, efter alla dessa år, fortfarande dras med i den där masspsykosen. Fastän jag vet så väl att det skitjobbigt att vara på festival. Men det har man liksom glömt när man sitter och bläddrar bland festivalprogrammen.

"Du kan kalla mig för idiot, det har jag ingenting emot". Som Thomas Öberg sjöng i Bob Hund en gång.

Festivalsommaren kom i alla fall ovanligt tidigt i år.

Inga kommentarer: