tisdag 15 april 2008

Fell in love with a boy

I november 2007 intervjuade jag Anna Järvinen för UNT med anledning av hennes spelning i Uppsala. Efter en stund började vi prata om mina gamla idoler i Hanoi Rocks...

• Hanoi Rocks är dina vänner på MySpace. Hur kommer det sig?
Dels att de är finnar och dels att de alltid funnits med liksom.

• Lyssnade du på Hanoi Rocks när du var liten?
De fanns liksom alltid med, de var alltid på förstasidorna på musiktidningarna och sådär. Jag tyckte de såg lite läskiga, men ändå häftiga ut. Mike Monroe…

• Jag tror jag var kär i honom när jag var liten. Han var så otroligt cool. Och snygg.
Men det var han ju, absolut! Det var faktiskt de som ville bli kompisar med mig på MySpace ganska nyligen. Ibland är livet verkligen overkligt. Så är det.

10 juni släpper Hanoi Rocks dvd:n "The Nottingham Tapes", inspelad live på The Palais i Nottingham 23 april 1984.

Här är ett smakprov i form av "I can't get it".

Inga kommentarer: