torsdag 24 april 2008

Silverbullit!



Det var väldigt länge sen jag var i Göteborg. Kan det ha varit när jag intervjuade At The Gates för den där dvd:n? Jag tror det. Shit, det var säkert två år sen. Men i augusti tror jag nästan det är dags att återvända till de där kvarteren jag bodde i för en evighet sen.

Way Out West börjar utvecklas till en festival som är lite för bra för att missa. Sedan tidigare vet vi att Broder Daniel gör en minneskonsert till Anders Göthberg, att Nick Cave kommer dit med Grinderman och att Lightspeed Champion, Sonic Youth, Sigur Ros, Flaming Lips, Håkan Hellström och National finns på plats. Som om inte det räckte. Men nu är det klart att Silverbullit är bokade också. Silverbullit! Det var en evighet sen sist.

Du och jag Göteborg, du och jag.

Inga kommentarer: