söndag 4 maj 2008

Veckan som gick


Portishead "Machine gun"

Skivan som hörts mest hemma hos mig under veckan som gått är Portisheads "Third". De svenska recensenterna hade ganska skilda åsikter om Bristolbandets återkomst till skivdiskarna, men de flesta var positiva. Mest positiv var Andres Lokko som delade ut en femma i Svenskan.
------------------------------

Tindersticks "The hungry saw" fick lite mer ljummen kritik. Och visst, det låter väl ungefär som vanligt. Men det finns höjdpunkter. Titelspåret har jag spelat om och om igen i en evighet nu.
-----------------------------

Roots då? Har jag inte lyssnat på än. Men den ligger där och väntar i min dator. Får återkomma till den.
---------------------------

Själv recenserade jag Zeigeist i veckans Metro.
Läs här

Inga kommentarer: