fredag 2 maj 2008

Witch och Graveyard i Stockholm


J Mascis - en visdomstant

Det var en bra kväll på Debaser Slussen igår. Amerikanska Witch och Örebrogänget Graveyard stod för underhållningen så det kunde ju inte misslyckas. Har aldrig tidigare sett Graveyard men gillar plattan och deras Cream-inspirerade rock fungerade fint på scen också. De såg att vara hämtade från en scen ur omdebatterade tv-serien "Upp till kamp" och det är faktiskt inte alls någonting dåligt. Tvärtom.

En bra sak med Witch är deras publik. Det är lite vackert att se indiemänniskor och black metal-nitar stå tätt intill varandra med stora leenden. I like. Och J Mascis är ju så jävla cool där bakom trummorna. Han ser allt mer ut som en gammal klok gumma - och det menar jag verkligen som någonting positivt. Enda problemet var att jag efter halva setet inte kunde tänka på annat än att jag ville höra honom sjunga. Vid ett par tillfällen ropade jag till och med efter Dinosaur Jr-låtar. Men bara väldigt tyst, lite för mig själv. Jag ville ju inte att någon skulle höra mig. Det var klart frustrerande att se J Mascis där på scenen utan att få höra hans röst.

Trots att Witch var riktigt riktigt bra.

Inga kommentarer: