tisdag 16 december 2008

Du kan dra åt helvete med din jävla pipa



Tåget som rullar in i Karlstad från Stockholm är ca 40 minuter försenat.
Anledningen är att det X2000-tåg som vi skulle åkt med var trasigt. Ett närmast osannolikt vanligt problem för SJ. I alla fall så ska jag vidare med ett annat tåg som nu står och väntar på mig och ytterligare ett gäng försenade resenärer.

Jag rör mig snabbt mot tåget men ser att en tjej som bär på ett par stora väskor hamnar lite efter oss andra. Jag stannar upp och frågar om jag ska ta en av hennes väskor. "Tack gärna", säger hon och vi fortsätter halvspringa mot tåget. Jag bär nu på mina egna två väskor plus tjejens överdimensionerade resväska.

På perrongen, utanför en av tågets dörrar står mannen med visselpipan.
SJ-Fascisten.
Han ser oss. Han tycker vi rör oss för långsamt. Så när vi är ungefär hundra meter från tåget visslar han i sin pipa och dörrarna stängs. "Neeej", hör jag tjejen ropa innan hon inser att tåget faktiskt inte åker iväg utan oss. Nej, mannen med visselpipan ville bara stressa oss. Han var jävligt irriterad för att vi kom sent till hans pisståg.
Som om det vore vårat fel att vi var sena.
Som om man självklart ska straffa den som stannar upp för att hjälpa en av SJ:s resenärer.

Idiot.

Om det där med reinkarnation stämmer så ska han återfödas som min bitch. Så är det.
Inte en "hanky-spanky-my-ass-ohhh-yes-that feels so good"-bitch utan en jävla "tappa-tvålen-i-duschen-på-hardcore-macho-gay-convention-på-Hall"-bitch.

Bend over, I'll drive.
Bitch.

3 kommentarer:

Jonathan Strandlund sa...

Han kan omöjligen vara från Värmland iallafall.

Patrik Wirén sa...

Sicken lokalpatriot...Svårt att säga varifrån han kom. En signal från en visselpipa avslöjar ingen dialekt.

Anonym sa...

Det måste varit Daniel Reichberg. Han är ju konduktör på SJ numer. Dessvärre är risken att han snarare tar din utläggning om repressalier i nästa liv som ett löfte än ett hot. /Roddan