söndag 7 december 2008

I'm a loser baby..



På tal om Theas sågning av "Chinese Democracy" så trodde jag till en början att det inte skulle bli någon recension alls. När jag frågade henne sa hon nej och i min värld betyder faktiskt ett nej nästan alltid ett nej. Theas värld är lite annorlunda.

- Men försök övertala mig då, sa hon efter att hon väldigt bestämt hävdat att hon inte skulle höra nån trist skiva.
- Hur då menar du?
- Jo, men alltså säg till exempel att du ser hela Narnia (mycket lång film) med mig.
- Det kan jag väl göra. Lyssnar du på Guns N Roses då?
- Nej.
- Eh, ok.
(Tystnad)
- Men du kan ju säga att jag får en överraskning också.
- Jaha, som vadå?
- Tja, att du leker skola med mig till exempel och att jag är din töntiga fröken.
- Lyssnar du på skivan om jag ser hela Narnia och sen låtsas vara din elev under 10 minuter?
- Ja.

Så hon lyssnade på skivan. I två och en halv minut.
Själv såg jag tre timmar av hennes favoritfilm och svarade på "Vad är tio plus tio?" ungefär hundra gånger medan jag skulle låtsas att vårat köksbord är en skolbänk.

Jag kan höra hur hon skryter i skolan på måndag om hur hon blåste en korkad stockholmare i helgen...

4 kommentarer:

Jonathan Strandlund sa...

Go Värmland!

Anonym sa...

Stockholmare..? En eskimå i Köpenhamn är fortfarande en eskimå. Du är och kommer alltid förbli från Björklinge.

Patrik Wirén sa...

Jag har visserligen aldrig bott i Björklinge. Men jag skrev en låt som hette Björklinge en gång i tiden (typ 2003). Den handlade om att det nog är bäst att dra därifrån så fort det någonsin går. Jag känner likadant i dag.

Anonym sa...

Ja- Värmland! YEAH!