söndag 16 augusti 2009

Annat värt att nämna (WoW)

Seun Kuti (fredag)
Tyvärr valde de allra flesta att se Bon Iver som spelade samtidigt. Men jag var där, liksom David Sandström och Promoe. Dock inte tillsammans. ”Cool och sexig” tyckte GP som gav konserten en fyra.

Robyn (fredag)
Bjöd in Dr Alban för att sjunga ”No coke”. Med Kleerup bakom trummorna. Bara en sådan sak.

Band jag önskar att jag hade sett men där jag förhindrades av mina arbetsuppgifter: Röyksopp och Fever Ray.

Wolfmother (lördag)
Det är uppenbarligen så att inom varje indiepoppare bor det en hårdrockare som blir överlycklig över att få rocka loss till tonerna av Wolfmother. En oväntat stor publik såg en riktigt bra spelning. Bland annat fick vi höra nya briljanta låten ”New Moon Rising”.

My Bloody Valentine (lördag)
Betalade böterna och vred upp volymen mer än vad som är tillåtet. Och det är väl alldeles självklart att det där gitarrmanglet gör sig bäst på hög volym.

Lily Allen (lördag)
Ingen sjunger ”Fuck you” lika effektivt som Lily Allen.

Inga kommentarer: