tisdag 11 augusti 2009

Elitband - en uppdatering

I morse skrev bloggkungen Christoffer (I Just Can't Hate Enough) om ett nytt "elitband":

Ordet på gatan gör gällande att det finns ett nytt, namnlöst band bestående av dessa herrar:

Peter Dolving (The Haunted)
Jesper Liveröd (Nasum, Burst)
Scott Reeder (Kyuss)

Det var jag såklart tvungen att kolla upp. Nu vet jag att det är ett projekt Dolving jobbat på i tre år och att bandet om några veckor är redo att spela in med Fredrik Reinedahl (som skruvat Burst). Förutom Dolving, Jesper och Scott består bandet av trummisarna Peter Asp och Dave Witte (Burnt by The Sun, Melt Banana, Municipal Waste) och ett par vänner från Gbg, hälsar Dolving.

Hur det låter?
"Hittills känns det som nån slags NeurosisKentDiscoBowieStoner med MYCKET gitarrer."

8 kommentarer:

Anonym sa...

måste bara spotta ur mig, hur i helvete kom Scott Reeder i kontakt med herr Dolving och herr Liveröd? Annars låter detta fruktansvärt intressant!

nenta sa...

är det därför page hamilton är i stan?

ERKÄNN!!!!!

Patrik Wirén sa...

Neeeeeej!! Det är INTE därför.

Unknown sa...

Mary Beats Jane turnerade tillsammans med Kyuss 1994. En bekant till mig var ljudtekniker åt MBJ och känner hela Kyuss-gänget sen den tiden, så det lär ju Dolving göra också.

Jonsson sa...

Apropå mitt hyllande av Not like Them, upptäckte Stålverk nyligen, och blev golvad igen! Finns den utgiven?

Patrik Wirén sa...

Nej, Stålverk finns inte utgiven. Har ibland tänkt att jag skulle göra nåt av idén att ge ut nåt på svenska. Men det får vänta ett tag till. Kul att du gillar låten! Skriven av mig och Olle (numera Entombed, tidigare Misery).

Anonym sa...

Stålverk? Vad är det? Wirre på svenska? Dela med dig omedelbart!

Och sen sätter du dig ner och skriven ett litet (eller stort) inlägg om Midas Touch. Det är ju tjugoårsjubilem för bövelen!

Grymt band och grym platta, det måste ju firas.

LukinX sa...

Folk från Bombus också? Ojojoj...