torsdag 13 augusti 2009

Stålverk


Stålarbetare arbetandes i Třinec Järn- och stålverk
(Třinecké železárny)


Det frågades om Stålverk i kommentarerna till inlägget nedan. Jonsson har upptäckt låten och säger att han blev lika golvad som när han hörde "Not Like Them". Kul! Då dyker "Anonym" upp och undrar vad i helvete det däringa Stålverk är och kräver att jag delar med mig.

Och visst, det är klart att jag delar med mig.

Stålverk är en låt som jag och Olle Dahlstedt (ex-Misery Loves Co, numera Entombed) spelade in i en studio i Gamla Stan för sisådär fem år sedan. Den som är peppad att höra mig sjunga på svenska kan höra låten här

("Anonym", liksom ett par andra läsare, tycker attt jag ska skriva nåt om Midas Touch. Det ska jag, absolut. Men inte nu. Inte i dag. Okej?)

1 kommentar:

Buster sa...

Lie Thåströmig, I like.