tisdag 18 augusti 2009

Bra skit



På en spårvagn i Göteborg får jag kommande plattan med Göteborgsbandet We Live In Trenches i min hand. Har bara hunnit lyssna lite hastigt men det räcker för att inse att jag troligtvis kommer tjata en del om "Modern Hex" i höst.

På bandets MySpace-sida listas ett skönt gäng influenser:

Flipper, Sonic Youth, Union Carbide Productions, Joy Division, Poison Idea, Black Flag, MC5, Karp, Brainboms, Melvins, Stooges, Born Against, No Trend, Cro-Mags, Electric Eels, The Jesus Lizard, Discharge, The Crucifucks, SSD, Yes, The Damned, Minor Threat, The Ex, Crime, AC/DC, Ornette Coleman, Alice Cooper, XBXRX, Men's Recovery Project, Aerosmith, Anti Cimex, Kraut, Ebba Grön, Little Richard, Neurosis.

Själv tänker jag mest på Fucked Up när jag hör "Modern Hex".
Lyssna här

4 kommentarer:

Gorillan sa...

Fucked Up är en riktigt bra komplimang - ska lyssna!

Herral de Santina sa...

Sjukt mkt Fucked Up. Rätt bra. Som ett mesigare Tyrades. Men visst låter damen lite som Wendy O?

Patrik Wirén sa...

Wendy O? Du kanske har rätt. Shit, nu måste jag lyssna igen. Wendy O!

Jonas sa...

Bra krejer!