fredag 17 april 2009

4 Real?



Min gode vän I Förbund Med Omoralen skriver ett inlägg där han ifrågasätter huruvida Göteborgsbandet Helvetets Port verkligen är på riktigt. "Jag tycker att "Lightning rod avenger" både låter och ser ut som ett Spinal Tap-skämt med Killing-gänget som upphovsmän", skriver han angående bandets färska video.

"Oskar" kommenterar inlägget: "Det finns inget annat än allvar i det vi gör, inga komiska inslag. Jag kan inte förstå hur du kan uppfatta det på något annat sätt? Några liknelser med Spinal Tap kan jag heller inte se. Har ni som alltid ska jämföra alla 80-talsinfluerade Heavy Metal-band med den filmen sett den ens en gång? Jag tycker förresten inte den är det minsta rolig eller bra på något sätt. Kan inte förstå hysterin kring filmfanskapet."

Nu börjar det bli roligt. På riktigt.
Läs inlägget här och se videon nedan.


1 kommentar:

Hjalle sa...

Äh, det där kan omöjligt vara på allvar, varken video eller "bandets" inlägg. Är övertygad om att det är ett reklamprojekt av något slag. Meningen är folk ska garva åt dem, skicka runt videon och babbla om dem i bloggar och andra medier, tills de blir kända och uppnår kultstatus. Då kommer det visa sig vad det egentliga syftet är.