måndag 20 april 2009

Mess från David

På fredag är David Sandström Overdrive tillbaka i Stockholm för ett gig på Debaser Medis. David förklarar själv i ett briljant författat sms varför vi alla självklart bör bege oss till Medborgarplatsen just den här kvällen.

Jag vet hur jävla mycket ni har att göra därnere i Det Egentliga Sverige så jag tänkte va schysst och påminna om att prioritera bort all den skiten på kvällen den 24:e April och dra upp på Medborgarplatsen för en överdos av den råaste, mest innerliga popkulturen i landet: nya, förbättrade, numera femtaliga, David Sandström Overdrive!!!!!!!!!!!!!

Nordeuropas hårdast arbetande punkband, Masshysteri, (direkt från USA-turné och nån slags rockbåt (?)) exploderar till vår förtjusning sina Luleå-litanior på scenen innan oss och skivbolagsboss Dennis vevar plattor under kvällen. Och som om inte det redan var höjdpunkten på din vecka (Du hoppades att det här messet var slut nu? Well fuck you.) så kittlar också märkvärdigt säregna Tarantula Waltz (från Sumpan) din popnerv med sin acke som öppning på kvällen, innan det orädda, chosefria, oproportionerligt begåvade Västerbottniska mörkret omsluter Södermalm. Så att.

6 kommentarer:

jenny sa...

Och när den överbegåvade Skäggmannen kallar, då kommer skocken springande, förväntansfullt uppspelta ;-)
Ses där!

Notan... Tack. sa...

Bra skrivet. Jag hade gett upp efter "Jag vet..."

Jag skulle fan i mig vilja gå på det där. Men nu är jag ju just i Norrland, där man inte prioriterar någonting.

Anonym sa...

kommer bli bra. önskar jag kunde gå

Lammet sa...

zzzandsström

Herral de Santina sa...

fuck det Västerbottniska mörkret.
fuck it rakt i ögat.

danava.

Herral de Santina sa...

fuck det Västerbottniska mörkret.
fuck it rakt i ögat.

danava.