fredag 17 april 2009

Moneybrother förtydligar

I dag föll som bekant domen mot Pirate Bay. En som uttalat sig är Anders Wedin, mer känd som Moneybrother. Till Aftonbladet säger han att han tycker synd om killarna. I ett färskt pressmeddelande vill han dock göra ett förtydligande.

”Jag har varit i musikbranschen under många år. Jag har alltid stått på artistens sida och tror på ett starkt upphovsrättsligt skydd. Både nu och i framtiden."

”Jag vill klargöra att jag inte på något sätt står på Pirate Bays sida, dock är jag emot att kriminalisera enskilda individer som laddar ner låtar.”

UPPDATERING

"Peter" berättar om Moneybrothers
uttalande till DN:

Så du är förvånad, men ändå nöjd?

- Jag tycker att amfetamin har hjälpt mig väldigt mycket och jag vill gärna att man ska dela ut det till skolbarn. Skriv hellre det än att jag är nöjd med domen.

Se här

3 kommentarer:

Anna sa...

de åkte dit i ett första skede. va fan sno är väl inte ok? låna kan man göra men bara om det är fair play.

Peter sa...

Han sa även till DN:
Så du är förvånad, men ändå nöjd?

- Jag tycker att amfetamin har hjälpt mig väldigt mycket och jag vill gärna att man ska dela ut det till skolbarn. Skriv hellre det än att jag är nöjd med domen.

So What ! sa...

Jag "kopierar" det som Don Van Vliet/Captain Beefheart sa '70 att:I Don't want to sell my music. I'd like to give it away because where I got it, you didn't have to pay for it...