måndag 6 april 2009

Thåström i Karlstad part II


Thåström, Nöjesfabriken 090404.
Foto Anna Ledin


Karlstad i lördags.
Sist jag träffade Thåström var i Gävle under turnén han gjorde med Kent och Hellacopters. Nicke från Hellacopters fyllde 30, så det var väl några år sedan nu. Under 90-talet råkade vi på varandra betydligt oftare, när Misery Loves Co och Peace Love & Pitbulls var inne på liknande musikaliska resor och spelade tillsammans vid ett par tillfällen. Nu ses vi i en väldigt stor och vacker lägenhet i centrala Karlstad. Turnéavslutningen firas stillsamt med band och crew, plockmat och ett väl tilltaget barskåp. Precis som i Gävle står jag snart och babblar gamla gemensamma bekanta och rockmusik i största allmänhet med Sveriges finaste rockstjärna.

Fast den här gången pratar vi allra mest om föräldraskap, Stockholm, bilkörning och en massa annat som får stanna mellan oss. Om Thåström någon gång bestämmer sig för att låta sig intervjuas igen hoppas jag att det är mig han pratar med.

Det skulle bli en riktigt bra intervju, det är jag helt säker på.

Inga kommentarer: