söndag 5 april 2009

Thåström i Karlstad

I går hade Thåström och hans band turnéavslutning på Nöjesfabriken i Karlstad. Och vilken avslutning det var. Jag trodde att jag visste ungefär vad jag hade att förvänta mig, vet ju hur de senare plattorna låter och har läst recensioner från turnén. Men konserten i går var något jag inte var förberedd på. Jag har sett honom live vid minst tjugo tillfällen genom åren och sällan har det varit lika bra som i går.

Om ens någonsin.

Jag trodde det skulle vara tillbakalutat, kanske aningen trött. Det hade varit helt ok det också. En trött Thåström är ändå bättre än det mesta man kan se på en svensk scen. Särskilt med ett såpass bra band som han har den här gången.

Men nej, det var inte trött. Det var helt f-a-n-t-a-s-t-i-s-k-t. Naturfenomenet Thåström är lika nervig i dag som någonsin tidigare, helt omöjlig att slita blicken från. Även i de allra lugnaste låtarna känns det som om han när som helst ska explodera sådär som bara han kan explodera. Tillbakalutat? Glöm det.

Publiken i Karlstad fick uppleva en stor jävla rockkonsert i går.

4/5 säger NWT.
5/5 säger Rogerts Blogg.

Inga kommentarer: