måndag 27 april 2009

Masshysteri

Stockholm i fredags: David Sandström Overdrive och Masshysteri på Debaser Medis.

Första gången jag ser Masshysteri och jag gillade det som fan. En annan som var rejält peppad var killen jag träffade direkt efter spelningen. "Det var det bästa jag sett sen Rage Against The Machine 1998." Sen började han dra paralleller till Charta 77, men då tyckte inte jag det var lika kul längre.
---
Masshysteri på MySpace
---
Hittar inget klipp från i fredags, så ni får spana in "Monoton tid" live i Umeå istället.

4 kommentarer:

calle granehult sa...

Håller med om Masshysteri. De är bland det bästa som musiksverige har att erbjuda just nu. Charta 77?! Kan verkligen inte relatera.

Hjalle sa...

Danava

Kristoffer sa...

Citatet är mitt. Han han hörde ju uppenbarligen inte ett ljud av vad jag sa dock. Jag sa att hon som spelar bas fick fram ett sånt skönt bassound med schyssta melodier som han (vem det det nu var) som spelade bas i Charta hade. Inga övriga musikaliska referenser.

Rage against the machine var 97 på Hultsfred, och Massyhysteri på Debaser Medis var fortfarande det bästa live sen dess. Bob Hund får ursäkta. Plattan har gått varm hemma i två veckor nu.

Ruskigt snyggt att bara köra gamla Hagströmar för övrigt.

Patrik Wirén sa...

Kristoffer - Mäktigt att du hittat hit! Vi är alla överens om en sak i alla fall - Masshysteri regerar!