torsdag 23 april 2009

Bara en vanlig torsdag


Det är mycket i Stockholm nu.
Och då är det inte skottlossningar i Gamla Stan jag syftar på.
En helt vanlig torsdag i april är det löjligt mycket som lockar därute. Carl Johan De Geer ställer till exempel ut vintage prints på Galleri Operatingplace. Vernissage i kväll.

Och favoritbandet Cult of Luna firar dvd-release med öl, snacks och ett par minglande bandmedlemmar på Sveavägen.

Sen är det förstås klubb också. Lifestyle, klubben för mode- och musikintreserade, bjussar på Damian Lazarus och poptvillingarna Taxi Taxi på Berns. Staffan Hellstrand har releasefest på O'Baren och förälskade El Perro Del Mar spelar på Fasching.

Men framför allt har bildbyrån Nollimages vernissage och releasefest på Story Hotel. Det är där min favoritfotograf och sambo befinner sig just nu. Hoppas hon har trevligt. Med Henric de la Cour och David Sandström i dj-båset blir allt säkert finemang.

I dag låtsas jag som om jag är i en annan, mindre händelserik, stad. Vänner på middag, nattning av Vega och några jobbtimmar vid datorn alternativt trötta timmar vid tv:n. That’s it.

Men i morgon tar jag del av det Västerbottniska mörkret på Debaser Medis. Vi som inte lämnat landet för Roadburn-festivalen i Holland, ses väl där va?
---
Mest spelade låten i min iPod i veckan är Bat For Lashes "Daniel". I tisdags hördes låten i "Later with Jools Holland". Kolla klippet här

Inga kommentarer: