torsdag 21 augusti 2008

Att vara en del av någonting fint

I DN säger Martin Luuk (Killinggänget) att målet är att en dag sluta skriva helt.

- När jag var arton så slöt jag en pakt med Djävulen. Jag fick för mig att antingen lever man livet eller så står man vid sidan av och skildrar, skriver och observerar det. Jag var tvungen att göra ett val och det var ju oerhört korkat av mig att välja att stå vid sidan av och betrakta. Så nu vill jag bara backa och göra om det avtalet. Jag vill vara bland människor och inte bara parasitera. Jag vill ha ett vanligt jobb och gå till Ingelsta Kalkon på morgonen. Att folk väntar på mig där klockan nio. Att jag ska svara i telefonen: "Ingelsta Kalkon, Martin Luuk, vad kan jag hjälpa till med?" Och så ska de säga: "Jag skulle vilja köpa kalkon." Och då skulle jag säga: "Hurra, kalkon är just vad vi har" och känna mig som om jag var del av någonting fint.

Ibland känner jag precis som Martin Luuk.

1 kommentar:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Fy fan vilket skönt citat...