fredag 15 augusti 2008

Flo Rida

Jag har en telefontid med Flo Rida, amerikanske rapparen som gjort storsuccé med debutplattan "Mail on sunday". Det blir uppskjutet, först fem minuter och sedan en halvtimme. Klockan börjar närma sig midnatt. Anledningen till att jag ska prata med honom just nu är att han kommer till Stockholm i morgon för att spela på The Voice ´08.
Till slut ringer telefonen. Vi har 15 minuter på oss. Jag inleder med att fråga om han är peppad inför lördagen. Han svarar "yeah, definitely". Jag undrar om han tror att Timbaland och de andra som gästar skivan haft betydelse när det gäller de imponerande försäljningssiffrorna. Han svarar "yeah, definitely". Och sedan fortsätter det på samma vis hela intervjun. Flo Rida sitter i sin bil hemma i Miami och är nog mer fokuserad på bilkörningen än på intervjun.
Men det blev en artikel i alla fall.
Du kan läsa den i dagens Metro.

Yeah, definitely.

2 kommentarer:

Anonym sa...

har du inte läst din sawatsky? aldrig ställa ja- eller nejfrågor. vad var när hur vem varför ska det vara, då kan de inte svara "yeah, definately".

http://www.intervjuteknik.se/subpage.html

(jag bryter givetvis mot sawatskys gyllene regler precis hela tiden själv också, men de kan vara bra att ha med sig i bakhuvet)

HEJ

Patrik Wirén sa...

Hej hej. Jodå, visst vet jag att Sawatsky anser att ja- och nej-frågor bör undvikas. Hans dödssynder finns med där i bakhuvudet även på mig. Men "yeah definately" kan ju vara roande det också. Åtminstone i ett blogginlägg.