söndag 31 augusti 2008

Gubbröra

Artikeln i gårdagens Aftonbladet, om att jämställdhet dödar passionen, var förstås nonsens. Av de intervjuade männen var det ju bara Hoa-Hoa, 50-plus, som höll med om påståendet. Men en artikel blev det ändå och en massa frustrerade snubbar gjorde sig hörda på olka forum och bloggar.

Jag förstår verkligen inte det provocerande med jämställdhet. Ens manlighet (vad tusan nu det är för någonting) måste vara väldigt skör för att man ska bli skraj för "feminist-kärringar". För hur manligt är det att känna sig hotad av tanken på jämställdhet? Egentligen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med. Riktig gubbröra. Både Paulo och fotbolsspelaren har knappast sagt att de är emot jämställdhet, de är ju för det. Hoa-hoa verkar dock ha problem med att göra sig hörd bland kvinnor. Är det därför han ser ut som han gör? För att märkas. Och är Hoa-hoa (herregud... ni hör ju) ett slags ideal då för de män som vill känna sig som män? Ja, då får det bli nåt riktigt jävla "omanligt" val av kille för min del isåfall.

Om man nu måste få vara man och det skulle innebära att man är "fri från ansvar för familj och hem" så undrar jag vad fan man ska med familj och hem till? Snacka om att ta sig utrymme att "finna sig själv".

Anonym sa...

Jag är inte intresserad.

Anonym sa...

Kraxpelax- du har ett bra liv. eller så är du helt väck.