torsdag 25 september 2008

"Little star"

I går: surströmming med rödlöksmarmelad, finöl från Nynäshamns ångbryggeri och Linie Aquavit. Festligheterna ägde rum hos Micke som är från Kiruna och har två SM-guld i spjut. Egentligen är det hela anledningen till att jag skriver om det här överhuvudtaget. Jag har aldrig tidigare träffat någon som har två SM-guld i spjut. Sånt imponerar på mig.

I dag: Lite trött, men på ett ganska bra sätt. Omfamnar känslan genom att spela soft musik medan jag jobbar.
Just nu: Stina Nordenstams "Little star".
Någon som minns den?
Så vacker att det gör ont.


3 kommentarer:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Filmmusiken till Rome och Juliet. Den snurrar ofta i mitt iTunes.

Det är lustigt det där ändå Wirre. Hur lika musiksmak vi ändå har, trots att vi har så olika musiksmak.

;-)

/klaus

. sa...

Hennes coverskiva går fortfarande varm hos mig. Särskilt "People are strange" och "Purple rain". Hur bra som helst, och hon är galet underskattad nu för tiden.

Patrik Wirén sa...

Ja, hon är verkligen galet underskattad. Alldeles för länge sen nån nämnde hennes namn.