måndag 29 september 2008

Nej, Nina Björk är ingen go gubbe

I dagens upplaga av DN är Nina Björk sådär fantastisk som nästan bara hon kan vara.

"Jag har medverkat i en reklamkampanj för ett försäkringsbolag. Det var inte meningen. Så här gick det till. Jag befann mig i rikets andra stad, Göteborg, där jag satte mig i en spårvagn. Jag tog en fönsterplats ganska långt fram till vänster i vagnens färdriktning. När jag steg av såg jag en målning på vagnens utsida, där det stod "Här sitter en go gubbe" och så var det ritat en röd pil upp mot fönstret - där jag just suttit. "Gubben", som alltså nyss varit jag, var go för att han var så nöjd med sitt försäkringsbolag.

Då tog jag fram min svarta färgsprejsburk ur väskan och strök över den falska upplysningen med ett "Här satt nyss en av försäkringsbolaget XXX lurad kvinna".

Nej, det gjorde jag inte. Det hade ju varit intrång på annans egendom. Och därmed brottsligt."

(Nina Björk)

Inga kommentarer: