måndag 29 september 2008

Så konstigt det kan bli

I dag startar City sin nya artikelserie "Skaffa barn? Nej tack".
Själv har jag just lämnat min dotter på förskolan när jag ser löpet, men jag har kompisar som lever i stabila förhållanden och ändå inte har några planer på att föröka sig. Så det skulle ju kunna vara intressant läsning. Tänkte jag.
Innan jag öppnade tidningen.
I City läser jag att det föds fler barn än någonsin i Stockholm. Förra årets nivå är tydligen den högsta sedan 1994. Känns som en halvkass inledning på en artikelserie om att fler väljer att leva utan barn, eller hur? Där finns också en intervju med ett par som valt ett liv utan dagishämtning. Fast, oj då, mannen hade visst en dotter från ett tidigare förhållande.

Sammanfattning:
City inleder sin artikelserie "Skaffa barn? Nej, tack" med att konstatera att det föds otroligt mycket barn just nu. Som exempel på att folk väljer att inte skaffa barn intervjuar man ett par där mannen har en dotter.
Eh...?

2 kommentarer:

Herral de Santina sa...

Är City min nya allierade i kampen mot överbefolkning?

Anonym sa...

Alltså journalistik... Utan belägg. Om ingenting. Shit.