fredag 26 september 2008

Vernissage på PUB


Foto Peter Beste

I går var det vernissage på Galleri Operatingplace. Till 23 oktober kan man spana in Peter Bestes foton av ondskefulla norska män i natursköna miljöer. Många av bilderna hade jag sett tidigare, nästan alla faktiskt. Men alla med intresse för den norska black metal-scenen ska givetvis masa sig dit ändå. "True Norwegian Black Metal" heter utställningen som kan skådas i stockholm på PUB, vid Hötorget, plan 3.

Hade jag haft en kamera kring halsen i går kväll hade jag nog plåtat Silverbullit-Jukka när han möter mig vid Konserthuset för att göra mig sällskap. I morgon drar han till Gbg för att spela in med bandet. Det blir nog bra som fan. Det brukar bli det när Silverbullit gör musik tillsammans.

Eller så hade jag tagit en bild på Sonic Rituals demokassett som jag fick av 138 och Linnéa. "Demokassett", inte varje dag man hör det ordet va? Jag ska nog placera den på en väldigt speciell plats här hemma. Vet inte var än men Sonic Ritual ska synas. Lyssna får jag göra i bilen. Osäker på om jag har någon bandare hemma.

Fredrik Strage hade gjort sig bra på bild också. Liksom hans DN-kollega Hanna Hellquist. Jag gillar hennes kåserier, men vi har aldrig setts. Förrän nu. Hon berättade att hon varit vegetarian, "tills jag upptäckte oxfilén" och verkade mer peppad på jazz än black metal. Hanna blev glad när jag bad henne hälsa till Göran, hennes mammas man som hon skrivit om i DN.
Läs henne här

Inga kommentarer: