onsdag 10 september 2008

Veckans skivrecensioner



Som ni alla vet så släpps "Death magnetic", Metalllicas första album på fem år, den här veckan. Det har varit en otrolig hype kring släppet och visst, de flesta recensenterna är rätt exalterade över återkomsten, som också innebär en återgång till bandets tidigare sound. Aftonbladet, Norran, DN och City sätter alla en fyra. Själv nöjer jag mig med en trea i dagens Metro. Även UNT tycker 3/5 är tillräckligt och Dagens Skiva väljer betyget 7/10.
Pitchfork däremot sågar plattan med rätt intressanta argument.

Annat som uppmärksammas på tidningarnas recensionssidor: Calexico (hyllas i både Aftonbladet och DN), Okkervil River (fyra av Metro, DN, City, Helsingborgs Dagblad och UNT, trea i Kristianstadsbladet), Parken (trea i både DN och Aftonbladet), Black Kids (sågas i DN och Nöjesguiden men gillas av Metro) och New Kids On The Block (trea i Aftonbladet och Kristianstadsbladet, tvåa i Metro, etta i City).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ignorerar du medvetet mina recensioner? Det här är andra gången nu. Dålig style...

Patrik Wirén sa...

Nej du, fan vad jag INTE ignorerar dina recensioner. Däremot finns ju aldrig svenskans recensioner på nätet. Åtminstone inte innan lunch i dag. Och jag får DN i lådan, så... Du får väl mejla dina recensioner till mig på morgonen, eller nåt. Gör´t så jag ( och mina läsare) slipper lida!