torsdag 12 mars 2009

Dee Dee i Europa



Bokrean närmar sig sitt slut. Det är samma visa varje år. Nån gång i typ december dyker rean upp i mitt medvetande. Jag ser framför mig hur jag fyndar drivor av böcker som jag bär hem med ett fett leende på läpparna.

Sedan slutar det med några få köp.

I år har det bara blivit en ynka bok så här långt. Men Dee Dee Ramones "Legend of a rock star" för några tior är förstås ett bra köp. Åtminstone om man, som jag, är ett stort fan av The Ramones och dessutom har spelat på många av ställena han besöker i boken. En stor del av "Legend of a rock star" är en turnédagbok från en rätt jobbig Europaturné Dee Dee gjorde med sitt band.

Om du är ett lika stort fan som jag och ser ett ex på Akademibokhandeln ska du givetvis köpa boken. 49 spänn om jag minns rätt.

Inga kommentarer: