måndag 16 mars 2009

Könsförvirring


Debbie? Wirre?

Förra veckan fick jag frågan "Är det du som är Mimmi?"
Mimmi är blond trummis i Pascal. Frågan var helt allvarligt ställd, det fanns ingen ironi i mannens röst. Han medgav dock snart att hans syn inte är helt hundra. Jag köpte hans förklaring och tänkte inte mer på det.

Förrän nu.

Nyss gjorde jag ett quiz på Facebook. Genom att svara på ett antal frågor skulle jag få svar på "Which punk rock star are you?" Det visade sig att jag är Debbie Harry, mycket blond sångerska i Blondie. Så här lyder beskrivningen av min personlighet:
You're a strong person, but people judge you by appearance. But you really know how to use it. People should be very careful. And if anyone will call you a 'sweet blondie', he will never say it again.

Mycket förvirrande.

UPPDATERING
Aftonbladet rapporterar att Blondes Have More Fun, även 2009.
Veckan är räddad.

Inga kommentarer: