fredag 13 mars 2009

Destruction Song


Foto: Urban Jörén

I går hade Destruction Song premiär på Dansens Hus i Stockholm.
Som vanligt förlorar jag mig i Jukka Rintamäkis musik. Den här gången är det rena industrimanglet han skapat, klart brutalare än någonting han gjort tidigare. Annars brukar man kunna ana spår av Silverbullit i det mesta han gör, men inte den här gången. Inför Destruction Song måste han lyssnat på rätt extrema saker där hemma i Sundbyberg. Bredvid mig sitter en äldre dam som vid ett par tillfällen känner att smärtgränsen är nådd. Hon placerar sina händer hårt över öronen. Jag misstänker att varken SunnO))) eller Peace Love & Pitbulls finns i hennes skivsamling.

Extrem musik gör sig aldrig så bra som i de fina salongerna, så se Destruction Song. I kväll och i morgon kan man se föreställningen på Dansens Hus, sedan drar ensemblen på turné.

Se datumen här
---
(Efter föreställningen hamnar jag på efterfest med 66,666 procent av Pascal. Bandet håller på att spela in sin tredje platta och turnerar med Bob Hund i april/maj. Se datumen på bandets hemsida.)

Inga kommentarer: