söndag 1 februari 2009

Annika Norlin har en blogg

Annika Norlin (Hello Saferide, Säkert!) har börjat blogga. På "Waiting around to die" skriver hon om låttexter hon tycker om extra mycket. I sitt första inlägg på bloggen förklarar hon varför.

"Ibland vaknar jag och är orolig och yr. Det är rädslan över att jag aldrig kommer hinna läsa alla böcker alla dikter, mest av allt: aldrig höra alla låtar i världen.
Det här är mitt nördigaste intresse: poptexter. Ibland är det någon i en intervju som frågar: Annika vilken är världens bästa poptext? Då pratar jag om saken i en timme, journalisten tycker det är tråkigt och det blir dålig stämning. Gott så.

Och ibland träffar jag någon som är lika intresserad som jag. Det är livets guldkant. Då blir jag glad som Alex James när han ser en ost.

Därför: den här blögen om poptexter. Min dröm är att ni ska hitta, lyssna, och kommentera. Mest av allt: att ni ska tipsa tillbaka.
"

Läs Annikas blogg här

Inga kommentarer: